Meer aandacht voor de patiënt

Je gaat vast niet voor je plezier naar het ziekenhuis. Toch zal het af en toe nodig zijn om een bezoek te brengen aan een polikliniek of soms zelfs enige tijd als patiënt in het ziekenhuis door te brengen. Waar heb je dan behoefte aan? Aan primaire zorg natuurlijk, maar ook aan nog veel meer. Je houdt immers van lekker eten, een actueel televisieaanbod en je kunt ook niet al te lang zonder internet. Goede kans dus dat je van het ziekenhuis verwacht dat ook deze zaken op orde zijn. Het Rijnstate Ziekenhuis, met een hoofdvestiging in Arnhem en enkele nevenlocaties in de regio, houdt zich al jaren bezig met deze uitdaging.

Een goed gastheer

Voor patiënten en bezoekers van de poliklinieken treedt Rijnstate op als een goed gastheer. Dit valt je al op in de wachtkamer. Rijnstate probeert patiënten op tal van manieren gerust te stellen en goed te informeren. Wachten is voor niemand leuk, maar voor patiënten kan het extra vervelend zijn. Met wachtverzachting wordt je door het Rijnstate ziekenhuis geïnformeerd over het laatste (sport)nieuws en krijg je daarnaast beelden te zien die je gedachten even afleiden. Deze informatie wordt via een digital signage oplossing uit externe bronnen gehaald en direct op de informatieschermen weergegeven.

Rijnstate biedt meer

Maar Rijnstate gaat verder, zo biedt het ziekenhuis patiënten ook actuele wachttijdinformatie aan. Je kunt dus meteen zien hoe lang het nog duurt voor je aan de beurt bent. Met een digital signage oplossing van QYN kunnen receptionisten deze informatie in een handomdraai verversen, zonder dat zij hiervoor over technische kennis moeten kunnen beschikken. De combinatie van het feit dat je weet hoe lang je nog wachten moet met het tot je kunnen nemen van actuele en relevante informatie, zorgt ervoor dat het wachten een stuk dragelijker wordt.