De eerste pagina
Image default
Internet marketing

Belangrijke redenen om je bedrijf op Instagram te promoten


social media marketing books

Een enorm publiek en veel advertentiemogelijkheden zijn het antwoord op de vraag waarom ondernemers geld, tijd en moeite besteden om hun bedrijf op Instagram te promoten. Als je echter nog steeds niet begrijpt hoe en hoe je je publiek aan dit sociale netwerk kunt koppelen en welke specifieke taken een zakelijk Instagram-account kan oplossen, lees dan dit materiaal.

Zakelijke promotie op Instagram

In 2019 bezoeken dagelijks meer dan 500 miljoen gebruikers Instagram. In totaal heeft het netwerk meer dan 1 miljard actieve accounts.

Bovendien bood Instagram gebruikers in 2016 de mogelijkheid om zakelijke accounts te koppelen, die qua functionaliteit aanzienlijk verschillen van reguliere profielen. Om over te schakelen naar een zakelijk account, moet u het Instagram-profiel van uw bedrijf linken aan de openbare Facebook-pagina.

Wat zijn de voordelen van een zakelijk account.

Handige statistieken. Je kunt inschatten welke berichten het meest worden bekeken, hoe laat op de dag, hoe en wanneer abonnees op links klikken, en nog veel meer. Statistieken stellen u in staat een succesvolle contentstrategie op te bouwen en het investeringsrendement te beoordelen.

Extra paginabeschrijving. De knop “Contact” verschijnt, abonnees zien de bedrijfscategorie, het bedrijfsadres, het telefoonnummer en het e-mailadres.

Lichtgewicht advertentie-lanceringsfunctionaliteit. U kunt de pagina zowel promoten via de Instagram-applicatie als via het Facebook-advertentie-account. Ervaren professionals gebruiken meestal Facebook, omdat u hiermee complexere en doelgerichtere campagnes kunt opzetten.

Ongeveer 80% van alle Instagram-gebruikers is geabonneerd op een of ander zakelijk account.

Promoot je nog steeds niet op Instagram? Kijk dan hoe anderen het doen en laat u inspireren door succesvolle cases.

Dus de redenen om Instagram nu te gaan gebruiken om uw bedrijf te promoten.

De doelgroep betrekken bij de merkfilosofie

In dit geval werkt een Instagram-account niet voor directe verkoop, maar voor merkbetrokkenheid. Het bedrijf communiceert met het publiek en probeert haar concept en filosofie over te brengen. Dit promotiedoel is in de eerste plaats relevant voor de amusementssector, catering en voor andere bedrijven waarvan het product niet rechtstreeks via een sociaal netwerk kan worden gekocht.

Zoek naar nieuwe klanten via Instagram

Het genereren van leads, dat wil zeggen oproepen, verzoeken en bestellingen, is een natuurlijke en begrijpelijke wens van eigenaren van kleine bedrijven die beginnen met promoten op Instagram.

Er wordt aangenomen dat de pagina op Instagram een ​​”goudmijn” is voor de schoonheidsindustrie en kleine online winkels met kleding en accessoires. Natuurlijk komen klanten niet naar je toe zonder een doordachte strategie en goed afgestemde gerichte reclame.

Een loyale gemeenschap opbouwen rond het bedrijf

Om een ​​gemeenschap rond het merk te vormen – dit is precies het doel van de gigantische bedrijven die Instagram gebruiken. Het is echter ook belangrijk voor kleine bedrijven om een ​​geïnteresseerd publiek rond het merk te verzamelen: communiceer met abonnees, bespreek hun leven, beantwoord vragen, help met advies. Alle acties op de een of andere manier beïnvloeden de verkoop, maar toch is een dergelijke promotie gebaseerd op de wens om zoveel mogelijk mensen met dezelfde interesses te verzamelen in het merk ‘ruimte’.

Zoek naar partners in het B2B-segment

Instagram alleen voor B2C? Maakt niet uit hoe het is! Het kan worden gebruikt om klanten en partners te promoten en te vinden, zelfs voor bedrijven met complexe bedrijven.

Leads krijgen voor B2C-bedrijven met lange doorlooptijden

Historisch gezien gebeurde het zo dat klanten in sommige zakelijke niches alleen komen op aanbeveling van vrienden – de prijs is hoog, dus het is belangrijk voor de klant om er zeker van te zijn dat de service efficiënt en op tijd wordt uitgevoerd. Bijvoorbeeld renovatie van appartementen. Enkele voorbeelden bewijzen echter dat Instagram voor dergelijke bedrijven, zo niet de belangrijkste, maar een indirecte bron van leads kan worden.

Een extreem kleine doelgroep bereiken

Als een ervaren SMM-specialist aan de slag gaat, kun je op Instagram een ​​heel specifieke doelgroep aanhaken – tot in het kleinste detail.

Vervang de website van het bedrijf aan het begin van een bedrijf door een Instagram-account

Een Instagram-pagina kan het enige platform zijn om met klanten te communiceren, althans aan het begin van de promotie van een bedrijf, terwijl de officiële website nog niet klaar is.

Verhoging van de gemiddelde inkooporder

Soms kunnen mooie foto’s van uw producten een klant overtuigen om meer te kopen dan ze oorspronkelijk hadden gepland.

Activeer abonnees en verkoop snel de rest van het assortiment uit

Het komt voor dat een bedrijf sluit, beweegt, van richting verandert. En de eigenaar moet de restanten in het magazijn in korte tijd verwijderen en niet in het rood blijven. De loterij helpt. Eenvoudige wedstrijden met prijzen worden vaak gehouden op Instagram. De gebruiker moet een opmerking achterlaten, opnieuw posten of zich abonneren op een account en wachten tot de resultaten worden aangekondigd. Het belangrijkste verschil tussen een loterij en een weggeefactie is dat deelname aan de loterij wordt betaald. Het blijkt dat je niet alleen de doelgroep van je account kunt activeren, maar ook geld kunt verdienen. De prijs kan een product zijn dat de gekochte tickets waard is. Bovendien kunnen winkels op deze manier niet alleen een warm product verkopen, maar ook een product dat te veel in het magazijn ligt of dat niet erg populair is bij kopers.

Verhoog bovendien de verkoop tijdens het hoogseizoen

Instagram kan een goede verkoopkatalysator zijn voor een seizoensproduct – bijvoorbeeld de verkoop van exclusieve kerstboomversieringen tussen november en december.

instagram b2c

https://marketingbook.shop/