Ontvang financieel advies over de hypotheek in de omgeving van Helmond

U kunt er ook van genieten dat de rentevoet laag staat. Dat is het geval als u al een hypotheek voor uw huis in regio Helmond heeft lopen. Denkt u er daarom over na om uw hypotheek te oversluiten? Houd er dan rekening mee dat er extra kosten bij komen. Bij Engel Financieel Advies gaat men voor u na of deze kosten opwegen tegen het te behalen rentevoordeel. Dit wordt voor u al berekend in slechts tien minuten. Daarnaast krijgt u bij deze hypotheekadviseur ook financieel advies over uw verzekeringen en spaarrekeningen. Zo bent u er altijd zeker van dat u nooit te veel betaalt.

Ontdek de voordelen als starter bij het afsluiten van een hypotheek in de buurt van Helmond

Bent u als starter net actief op de woningmarkt? U kunt een woning kopen dankzij de startershypotheek. Hierbij krijgt u een extra lening bovenop de hypotheek voor uw droomwoning in Helmond of omstreken. De hoogte van de starterslening hangt af van uw inkomen, uw eigen vermogen en de voorwaarden van uw gemeente. Verder geven veel banken extra korting op de hypotheekrente. Hierbij loopt uw hypotheek met een vaste rentevoet van minimaal 15 jaar tot maximaal 30 jaar. Hierbij hoeft u de eerste drie jaar geen rente of aflossing te betalen. Bij Engel Financieel Advies wordt u geholpen bij het vinden van de best mogelijke hypotheek voor uw allereerste woning.

Krijg financieel advies als u een hypotheek afsluit voor een woning in Helmond of omgeving

Bent u van plan om uw eerste woning te kopen? In deze situatie is het erg belangrijk dat financieel alles klopt. Ga daarom langs bij Engel Financieel Advies voor een hypotheek in de buurt van Helmond die aansluit bij uw wensen en financiële situatie en ontvang betrouwbaar advies op maat. Deze hypotheekadviseur gaat op zoek naar de meest voordelige hypotheek voor uw situatie en is niet afhankelijk van een bepaalde bank. Daarnaast kunt u ook een afspraak maken met deze specialist om uw huidige hypotheek onder de loep te nemen. Dit doet u het beste om de twee à drie jaar. Zo weet u zeker dat u nooit te veel betaalt.

Hulp voor iedere organisatiestructuur bij de verkoop van een bedrijf

Wat voor organisatiestructuur u ook heeft. Kies voor professionele hulp van Fidor Corporate Finance. Wanneer u uw bedrijf te koop wilt zetten, moet u een verkoopmemorandum opstellen. Dit is een document waar zaken zoals de vraagprijs, bedrijfsinformatie en intellectuele eigendomsrechten vastgelegd zijn. Na het opstellen van het verkoopmemorandum moet u rekening houden met allerlei eventuele fiscale knelpunten. Denk bijvoorbeeld aan de invloed van goodwill. Is uw bedrijf in de loop der jaren een grote naam geworden in de regio of misschien ver daarbuiten? Vergeet dan niet om uw opvolger een bedrag te vragen voor goodwill. Ontvangt u graag hulp bij het opstellen van een verkoopmemorandum om de verkoop van uw bedrijf definitief te maken? Fidor Corporate Finance is u graag van dienst.

Hulp bij de verkoop van uw bedrijf nadat u de juiste koper heeft gevonden

U wilt de juiste koper vinden. Dit is niet altijd even eenvoudig. Hoe ziet uw kopersprofiel eruit? Kiest u voor een Management buy-in of juist een Management buy-out? Of gaat het misschien om een familiebedrijf en is de volgende opvolger aan de beurt? Nog geen idee? Schakel dan de hulp in van Fidor Corporate Finance zodat de verkoop van uw bedrijf definitief wordt. Zodra u de juiste partij gevonden heeft, is het belangrijk om zo snel mogelijk een eerste gesprek in te plannen. Zeker wanneer jullie elkaar nog niet kennen, is het van belang om jullie ideeën uit te wisselen en afspraken in een intentieverklaring vast te leggen. Zijn jullie het eens geworden over de afspraken betreft de overname? Fidor Corporate Finance stelt voor u de koopovereenkomst op waarna de koper het recht heeft om onderzoek binnen uw bedrijf te verrichten. Oftewel, de Due Dilligence. Via dit onderzoek kan de koper controleren of alle verkregen informatie juist is.

Ontvang hulp bij de verkoop van uw bedrijf

Hulp inschakelen? Geen probleem! Heeft u de beslissing genomen om uw bedrijf te verkopen? Dit moet vast een lastige en emotionele beslissing geweest zijn. U kunt dan ook wel wat hulp gebruiken bij de administratieve afhandeling. Daarom schakelt u de professionele hulp van Fidor Corporate Finance in bij de verkoop van uw bedrijf. Zij zorgen ervoor dat u volledig ontzorgd wordt en er niets over het hoofd wordt gezien. De focus ligt altijd op de ondernemer én de onderneming. Op een no-nonsense manier ontvangt u een uitmuntende dienstverlening met een goede balans tussen emotie en professionaliteit. Interesse in hulp bij de verkoop van uw bedrijf? Neem vandaag nog contact op met deze specialist.

Financial controller Nijmegen

Loopt u vast met een financieel-, bedrijfskundig- of strategisch vraagstuk?

Zit u in het hogere management van een organisatie en weet u een bepaald vraagstuk niet zelf op te lossen? Bijvoorbeeld een vraagstuk gericht op een financieel-, bedrijfskundig- of strategisch aspect? Dit kan knap lastig zijn! Ziet u door de bomen het bos niet meer en wilt u dolgraag een antwoord op het vraagstuk formuleren? U kunt hiervoor hulp van buitenaf inschakelen! Wat dacht u van een financial controller in Nijmegen? Hij of zij kan u adviseren maar ook ondersteunen op het gebied van uw vraagstuk of vraagstukken. Een financial controller in Nijmegen beschikt over economische expertise en weet dus alles over financiële taken. Met zijn of haar hulp kan er toezicht gehouden worden op bijvoorbeeld de administratie. Maar de controller kan u ook helpen met betrekking tot financieel beleid, bij het opstellen van economische rapporten of bij het bewaken van financiële resultaten van uw organisatie. U heeft hiermee de garantie dat alles rondom de financiën in goede banen geleid wordt en er dat er uitstekende toezicht is! Zo heeft u een stuk meer rust.

Financial controller in Nijmegen gewenst?

U bent er over uit; u wilt als organisatie zijnde graag de hulp inschakelen van een financial controller in Nijmegen. Maar waar vindt u nu een betrouwbare partij die echt verstand van zaken heeft? Wij helpen u graag de zoektocht eenvoudiger te maken. Laat ons u voorstellen aan De Administratiekamer! Zij beschikken over diverse financial controllers in Nijmegen die u graag helpen bij bijvoorbeeld het maken van een financiële analyse, het opmaken van begrotingen of KPI’s, processen optimaliseren en beheren of financiële controles uitvoeren. Zie hem of haar als de spil in het web tussen de administratie en het management. U kunt altijd iemand verwachten die beschikt over een groot commercieel inzicht. Tevens kan hij of zij zeer zelfstandig en analytisch te werk gaan en dat hij of zij meester in samenwerken. Kiest u voor een financial controller in Nijmegen van De Administratiekamer? Dan heeft u een aanwinst in uw team! Bent u benieuwd naar de tarieven of wilt u contact? Bekijk gerust de website van De Administratiekamer en aarzel niet om contact op te nemen!

https://www.de-administratiekamer.nl

Een doorlopend krediet aanvragen als particulier?

Heeft u een persoonlijke lening nodig en zou u daarom graag een doorlopend krediet als particulier aanvragen? Dan bent u bij Goed Lenen helemaal aan het juiste adres. Wij helpen zowel particulieren als ondernemers met het lenen van geld. Daartoe kunnen we kundig advies verstrekken, dat is toegespitst op uw persoonlijke situatie.

Er bestaan verschillende vormen van leningen, met elk hun eigen voordelen en nadelen. Wij informeren u over de mogelijkheden, zodat u altijd de juiste keuze maakt. Door middel van onze samenwerking met verschillende kredietverstrekkers kunt u zo een doorlopend krediet als particulier aanvragen met gunstige voorwaarden.

Flexibel lenen met een doorlopend krediet als particulier

Als u graag geld wilt lenen maar u niet precies weet welk bedrag u wilt lenen en wanneer u het geld precies nodig heeft biedt een doorlopend krediet voor een particulier een goede oplossing. U kunt dan geld lenen tot een maximaal bedrag, de kredietlimiet genoemd.

Op deze manier heeft u altijd wat extra geld achter de hand, mocht u het onverwachts nodig hebben. Hoewel een doorlopend krediet in bepaalde situaties veel voordelen kent, kan het ook een onzekere vorm van lenen zijn waar diverse nadelen aan kleven.

De voor- en nadelen van een doorlopend krediet voor particulieren

Kiezen voor een doorlopend krediet als lening brengt diverse voordelen en nadelen met zich mee. Met een doorlopend krediet bent u niet verplicht om het complete bedrag dat u wilt lenen in een maal op te nemen. De rente die u over de aflossing betaalt geldt slechts over het bedrag dat u heeft opgenomen. Heeft u een bedrag al afgelost? Dan kunt u dit weer opnieuw opnemen.

De aflossing van het doorlopend krediet is verder boetevrij. Tegen deze voordelen staan ook enkele nadelen. Zo maakt een doorlopend krediet voor particulieren het wel erg makkelijk om geld op te nemen. Ook varieert de rente die u betaalt continu en kan deze zowel omhoog gaan als omlaag. U geniet niet van fiscale voordelen bij de rente en de looptijd van het doorlopend krediet is niet vooraf vastgesteld.

Advies gewild? Neem dan contact op!

Zou u graag advies ontvangen over een doorlopend krediet voor een particulier? Goed Lenen helpt u graag met het afwegen van de voor- en nadelen en voorziet u van advies op maat.

U kunt vrijblijvend contact opnemen door te bellen naar (0545) 221 299 of het contactformulier in te vullen. Wij plannen graag een afspraak voor een eerste adviesgesprek met u in.

https://www.goedlenen.nl

Een onafhankelijk pensioenadviseur vertelt u een duidelijk verhaal

Heeft u een eigen bedrijf? En wilt u graag de pensioenregeling van uw werknemers niet meer zelf te hoeven regelen? Echter, de communicatie van een onafhankelijk pensioenadviseur is voor velen vaak lastig te begrijpen. Dit is niet het geval als u PHB Financieel Adviseurs inschakelt. Hier is elk verhaal over pensioen te begrijpen! Dit bedrijf brengt het verhaal zodat het voor iedereen benaderbaar is. Dat is de kunst van pensioencommunicatie, vindt deze specialist. U als werkgever, bent verantwoordelijk voor de pensioencommunicatie tegenover werknemers. PHB Financieel Adviseurs geeft u de kennis die u nodig heeft. Daarnaast kunt u er ook voor kiezen om deze specialist in te schakelen om uw werknemers te informeren over de regeling die u voor uw personeel heeft getroffen.

De werkwijze van een onafhankelijk pensioenadviseur

Bent u eigenaar van een bedrijf? Dan heeft u de mogelijkheid om het complete pensioenbeheer uit handen te geven aan een professional. Kies daarom voor de ruime dienstverlening van PHB Financieel Adviseurs. Dit bedrijf hanteert een uitstekende werkwijze die altijd eindigt met een perfect resultaat. U gaat eerst bij deze specialist langs voor een gratis intakegesprek. Hier maakt u kennis met de diensten en de werkwijze van dit bedrijf. Wat wilt u weten? Meer informatie over de employee benefits? Of heeft u vragen over de financiële planning? U krijgt hier antwoord op al uw vragen. Vervolgens geeft u uw wensen door, wat verwacht u van een onafhankelijk pensioenadviseur? Op basis van uw wensen en behoeftes wordt er een offerte gemaakt. Zo weet u altijd waar u aan toe bent.

Naast een onafhankelijk pensioenadviseur ook ondersteuning bij pensioenbeheer

Een hoop cliënten schakelen de hulp van een onafhankelijk pensioenadviseur in. Zo weten veel van hen de weg te vinden naar van PHB Financieel Adviseurs. Dit bedrijf voorziet werknemers, directeur groot aandeelhouders en ondernemingsraden van een onafhankelijk pensioenadviseur. Heeft u een bedrijf met tussen de 10 à 400 werknemers? Dan sluiten de diensten van deze specialist perfect aan bij uw behoeften. Laat u adviseren over het opzetten van een nieuwe collectieve pensioenregeling. Naast een onafhankelijk pensioenadviseur, kunt u hier ook terecht voor pensioenbeheer. U bepaalt wat u uit handen geeft. Wilt u een bedrijf dat het aan- en afmelden van uw werknemers regelt? De jaarlijkse salarismutaties doorvoert? Of een bedrijf dat werknemers begeleidt bij pensionering? Schakel dan deze specialist in!

Voordat u een hypotheek afsluit in de omgeving van Bilthoven moet u het een en ander helder hebben

Wilt u een hypotheekadviseur in de omgeving van Utrecht inschakelen die een specialist is op het gebied van verzekeringen en hypotheken? Voordat u een hypotheek gaat afsluiten voor uw woning in Bilthoven, moet u eerst een paar dingen helder hebben. Om te beginnen, moet u weten hoeveel geld u precies moet lenen om de investering te financieren. Ook moet u nadenken over de maandelijkse lasten die u maximaal kwijt wilt zijn aan rente en aflossing. Wanneer u uw voorkeuren duidelijk voor ogen heeft, is het tijd om een hypotheekadviseur zoals Oscar Prent Assurantiën BV in te schakelen. Zij gaan voor u op zoek naar een hypotheek die precies aansluit op de door u opgestelde eisen. 

Hoe gaat de hypotheekadviseur in regio Utrecht precies te werk?

Weet u wat een hypotheekadviseur in de omgeving van Utrecht voor u kan doen? En weet u waarvoor u hen inschakelt? Bij Oscar Prent Assurantiën BV ontvangt u altijd een vaste en professionele werkwijze. Als eerste luisteren ze naar uw huidige situatie en uw ideeën over de toekomst. Vervolgens schenken ze de nodige tijd en aandacht aan het inventariseren en analyseren van de benodigde stukken. Zij vinden een duurzame relatie met cliënten belangrijk. In de volgende stap wordt er gekeken naar welke hypotheekaanbieders interessant zijn voor het afsluiten van een hypotheek in regio Bilthoven. De verschillen worden duidelijk aan u gepresenteerd. Dit maakt het gemakkelijker om een keuze te maken. Indien u alsnog twijfelt, zet de adviseur zijn kennis en ervaring in om uw hypotheekaanvraag tot het gewenste resultaat te leiden. 

Schakel een hypotheekadviseur in als u een huis gaat kopen in Utrecht

Een hypotheek afsluiten voor het financieren van uw nieuwe woning in de omgeving van Bilthoven doet u niet zomaar. Het is een belangrijke keuze die een grote invloed heeft. U leent immers een grote som geld, wat u op den duur moet terugbetalen. Vaak zit u er tientallen jaren aan vast. Daarom is het belangrijk dat u de keuze weloverwogen maakt. En dat doet u door een hypotheekadviseur in de regio van Utrecht in te schakelen, zoals Oscar Prent Assurantiën BV. Deze adviseur neemt uw persoonlijke situatie onder de loep en helpt u een adviseur te kiezen die het best bij u, uw situatie en uw toekomstbeeld past. 

Ontvang gratis telefonisch advies van een incassobureau in Zeeland

Bent u het beu om continu achter uw klanten aan te moeten zitten om ervoor te zorgen dat ze die ene factuur eindelijk eens betalen? En vindt u het hoog tijd dat u meer tijd overhoudt voor de zaken die echt belangrijk zijn voor de groei van uw bedrijf? Ontvang dan gratis advies van een incassobureau in Zeeland. Deze specialist, genaamd Incasseernu.nl, geeft u graag handige tips om ervoor te zorgen dat uw klanten sneller betalen. Wilt u echt snel uw geld ontvangen? Maak dan gebruik van de betaalde diensten van Incasseernu.nl. Met kennis van zaken en duidelijke communicatie zorgen zij ervoor dat u tijdens het gehele incassotraject wordt ontzorgt en dat u snel uw geld ontvangt.

Schakel een incassobureau in Zeeland in en wordt volledig ontzorgd

Heeft u klanten die niet op tijd de openstaande facturen betalen, maar wilt u toch snel het geld ontvangen waar u recht op heeft? Dan is het aan te raden om een gespecialiseerd incassobureau in Zeeland in te schakelen. Kies daarom voor de veelzijdige diensten van Incasseernu.nl. Bij deze specialist staan uw wensen centraal. Door middel van korte lijnen en duidelijke communicatie zorgt dit incassobureau in Zeeland ervoor dat uw debiteuren op een vriendelijke en formele manier worden benaderd om zo duidelijke afspraken te maken en een betalingsregeling te treffen. Zijn er gerechtelijke stappen nodig? Ook dan gaan zij dit traject voor u aan, waarbij zij enkel keuzes maken na overleg met u.

Het incassobureau in Zeeland vordert zowel bij bedrijven als particulieren

Hoe zit het met de klanten van uw webshop? Betalen zij altijd netjes op tijd of heeft u ook klanten die niet op tijd betalen? Of werkt u enkel met zakelijke klanten, waarbij het betalen van de facturen achter blijft? Wat uw situatie ook is, met de diensten van een gespecialiseerd incassobureau in Zeeland ontvangt u in een mum van tijd uw geld van zowel particuliere als zakelijke klanten. Door uitgebreide vakkennis, korte lijnen en duidelijke communicatie, worden uw klanten op een formele manier benaderd, waarbij uw wens altijd voorop staat. Zo weet u zeker dat uw klanten netjes behandeld worden en er toch duidelijke afspraken worden gemaakt. Worden deze afspraken niet nagekomen? Ook dan verzorgt dit incassobureau in Zeeland het gehele gerechtelijke traject, zodat u zich kunt blijven focussen op de corebusiness van uw bedrijf. 

Kiest u voor een minnelijke schuldsanering? Dan moet u zelf eerst alles geprobeerd hebben

Professionals kunnen er dankzij een minnelijke schuldsanering voor zorgen dat u uit de financiële put gehaald wordt. Wie u daarbij kan helpen? InBalans Budget Hulp Nederland zet alles op alles, zodat u van uw schulden afkomt. Wanneer u kiest voor een minnelijke schuldsanering zoeken de schuldhulpverleners de schuldeisers op, om een goede regeling te treffen. Daar zitten wel wat voorwaarden aan verbonden. Zo moet u schulden hebben waar u zelf niet meer uitkomt. U moet er dus eerst zelf alles aan doen om uit de schulden te komen. Lukt dat niet, dan is een minnelijke schuldsanering een mogelijkheid voor u.

Minnelijke schuldsanering: professionele schuldbemiddeling

Schuldbemiddeling door InBalans Budget Hulp Nederland nodig? Dat kan u flink vooruithelpen! Dankzij een minnelijke schuldsanering zorgen professionals op hoog niveau voor schuldbemiddeling. InBalans Budget Hulp Nederland helpt u daar graag mee. Zij proberen ervoor te zorgen dat uw financiële zorgen beetje bij beetje minder worden. Zo doet InBalans Budget Hulp Nederland een voorstel aan de schuldeisers tot het afkopen van de gehele schuldenlast. De professionals berekenen welk bedrag u van uw inkomen mag houden voor vaste lasten en welke deel gebruikt wordt om uw schulden af te betalen. Dankzij een minnelijke schuldsanering, betaalt u op een overzichtelijke manier in een peridode van 36 maanden uw schulden af. Laat u op een professionele manier helpen en maak een nieuwe start.

De plichten tijdens een minnelijke schuldsanering

Net zoals bij iedere vorm van hulp, moet u zich bij het aflossen van schulden aan bepaalde voorwaarden houden. Dat geldt ook bij een minnelijke schuldsanering. Samen met InBalans Budget Hulp Nederland zorgt u ervoor dat u deze plichten naleeft en dat u op een correcte manier uw schulden aflost. Zo moet u bijvoorbeeld in het bezit zijn van een geldig legitimatiebewijs. Maar er is meer, zoals de inlichtingenplicht. U moet informatie aanleveren aan uw schuldhulpverleners, zodat de financiële situatie goed bijgehouden kan worden. Ook de medewerkingsplicht is van groot belang wanneer u het akkoord voor een minnelijke schuldsanering heeft gekregen. Hoe beter u meewerkt, des te makkelijk de situatie van het aflossen van de schulden wordt.

Meer rendement halen uit uw vermogen? Kies voor een beleggingspand in Breda!

Uw gespaarde geld inzetten op de markt? Waar wilt u het inzetten? Een tastbare investering? Dan kunt u overwegen om een pand te kopen om te verhuren. Er zijn diverse redenen te bedenken waarom een beleggingspand in onder andere Breda interessant kan zijn. Allereerst wordt de gezelligste binnenstad van Nederland steeds populairder onder studenten vanwege het aantal hogescholen. Daarnaast is de spaarrente momenteel erg laag, waardoor het juist interessant is om te beleggen. Op die manier kunt u extra inkomsten genereren. Wilt u zeker weten dat u waar voor uw geld krijgt? Laat u dan adviseren door Advies in Hypotheken. Dan maakt u een keuze waar u 100% achter staat.

Wat is een beleggingspand dat u koopt in Breda of omstreken?

Wilt u investeren in een beleggingspand in of rondom Breda? Dan wilt u natuurlijk op voorhand meer weten over het onderwerp. Een beleggingspand is een pand dat u koopt voor de verhuur. Op die manier haalt u meer rendement uit uw vermogen. Dit pand kunt u verhuren als zelfstandige woonruimte, maar ook als bedrijfs-, winkel- of kantoorpand. Zowel de huurwaarde als de ontwikkeling zijn afhankelijk van de woningmarkt, de locatie en de economie. Let er wel op dat het investeren in een beleggingspand in Breda altijd een risico is. Laat u daarom te allen tijde adviseren over de aankoop van vastgoed door bijvoorbeeld Advies in Hypotheken.

Zitten er nadelen aan het investeren in een beleggingspand in Breda?

Beleggen in een bedrijfs-, woon- of winkelpand. Dan profiteert u niet alleen van een aantal voordelen. Het kan namelijk altijd zo zijn dat u tegen een aantal nadelen aanloopt. Zo kan het voorkomen dat een ruimte voor langere tijd leegstaat waardoor u een lagere huuropbrengst ontvangt. Daarnaast kan het zijn dat het geld vastzit en dit niet direct opneembaar is. Tot slot kan een pand in waarde dalen. Om te voorkomen dat u tegen deze strubbelingen aanloopt, schakelt u een specialist als Advies in Hypotheken in. Met jarenlange ervaring kunnen zij u uitstekend adviseren als u een beleggingspand wilt kopen in Breda of omstreken.

 

Investeren in vastgoed

Alles op een rij voor investeren in vastgoed

Het is erg aantrekkelijk om te investeren in vastgoed. Een dergelijke investering is niet alleen geschikt voor rijke mensen, maar ook als u krapper bij kas zit. Je kunt eventueel bij lenen en deze kosten compenseren met huurinkomsten. Er is grote kans dat er onder de streep een aantrekkelijke som overblijft. Om doordacht aan het werk te gaan, heeft Vastgoedkopen.be alle relevante informatie gebundeld op één site. Je krijgt inzicht in de mogelijkheden (van klassieke vastgoed tot vakantiewoningen) en actuele vastgoedprojecten zijn gebundeld in een overzicht.

 

Een slimme manier van vermogen opbouwen

Investeren is een slimme manier om jouw vermogen op te bouwen. Dankzij het hoge potentiële rendement is een vastgoedinvestering een gedegen concurrent voor andere manieren van beleggen. De website Vastgoedkopen.be legt je uit wat zoal de voordelen zijn van investeren in vastgoed. Ook worden de voor- en nadelen van bijvoorbeeld het investeren in klassieke woningen of hotelkamers op een rij gezet. Investeren in hotels is relatief makkelijk, aangezien de uitbater verantwoordelijk is voor de onderhoud en de verhuur. Echter kleven er risico’s aan.

 

Actuele vastgoedprojecten in een oogopslag

In een overzichtelijke tabel heeft Vastgoedkopen.be de actuele vastgoedprojecten op een rijtje gezet. Zo weet je direct wat de instapprijs is en wat het potentiële rendement van je investering is. Tevens vind je er een korte beschrijving over het project. Je kunt bijvoorbeeld investeren in parkeerplaatsen. Aangezien er een tekort aan parkeerplaatsen is, is een dergelijk vastgoedproject erg interessant. Ook kun je gaan voor vakantiewoningen met instapprijzen vanaf 102.500 euro. Bij een investering in een vakantiewoning kun je er zelf ook een aantal weken per jaar gebruik van maken.