Ga voor een tweedehands rolstoelbus

Rolstoelbussen zijn in diverse merken beschikbaar – zoals een Citroen, Peugeot, Ford, Toyota, Volkswagen, Fiat en Nissan – en bij een tweedehands rolstoelbus heb je net zoveel keuze. Dat is mooi, want zo kun je bij elk merk de voor- en nadelen bekijken. Je hebt namelijk niet alleen wensen aan de passagier in de rolstoel die vervoerd moet worden, maar ook aan het interieur, de frequentie van het onderhoud dat gepleegd is en de manier waarop een rolstoelgebruiker aan boord van de bus kan gaan. 

Mogelijkheden om in een tweedehands rolstoelbus te komen

Je kunt kiezen: een oprijplaat of een lift. Bij een oprijplaat heb je altijd te maken met een bepaalde helling die de rolstoelgebruikers dienen te overbruggen en bij de lift kun je nog bepalen of je die aan de achterzijde of aan de zijkant bij de schuifdeur wilt. Ook bij occasions heb je opties die net wel of niet bij jouw lijstje met eisen aan de bus passen. Voor de aanschaf van een tweedehands rolstoelbus goed nadenken over wat je precies met de bus wilt gaan doen is dan ook ontzettend belangrijk. Je wilt niet investeren en een kat in de zak kopen. Je zult er een tijdje mee vooruit moeten kunnen.

Waarom kiezen voor een oprijplaat of lift?

Bij beide opties dien je je af te vragen waar je met de tweedehands rolstoelbus allemaal zult komen. Als je alleen maar van je eigen oprit naar een speciale parkeerplaats voor rolstoelbussen rijdt, heb je nauwelijks omkijken naar de afmeting van de bus en de plek die een oprijplaat of lift innemen. Zodra je ook op openbare parkeerplaatsen of in parkeergarages wilt parkeren, dien je rekening te houden met hoeveel plek je rolstoelbus inclusief de extra hulpmiddelen zoals rijplaat of lift innemen. Aan die zijde heb je altijd specifieke ruimte nodig om iemand in een rolstoel in en uit de bus te laten gaan.

 

Bron: Freedom Auto Aanpassingen Belgie

https://www.freedomautoaanpassingen.be

Waarom steeds meer werknemers gebruikmaken van een elektrische bedrijfswagen

Kiezen voor een elektrische bedrijfswagen is met recht te bestempelen als een trend. Vooraf waren analisten huiverig over de potentie van elektrische auto’s. Gedacht werd dat mensen toch geen afscheid konden nemen van hun auto die runt op benzine of diesel. Echter blijkt dat, wanneer u een elektrische bedrijfswagen als optie aanbiedt, werknemers deze kans vaak aangrijpen. Hoe komt het dat een elektrische bedrijfswagen zo populair is?

De populariteit van elektrische bedrijfswagens verklaard

Ten eerste is het milieu voor velen van ons een belangrijk thema. Klimaatverandering heeft niet alleen een impact op ons, maar zal ook voor onze kinderen misschien wel het grootste thema zijn. Als we iets kunnen doen om dit tegen te gaan, dan doen we dat. Elektrische auto’s stoten minder CO2 uit en maken geen gebruik van fossiele brandstoffen. Hierdoor zijn ze vele malen beter voor het milieu in vergelijking met andere soorten auto’s. Maar ook in financieel opzicht wordt gebruik maken van een elektrische bedrijfswagen steeds aantrekkelijker. De kosten zijn lager, u kunt een voordeel op uw belastingen ontvangen en het laten plaatsen van een laadpaal thuis kost u tevens weinig. Mits u een laadpaal thuis door bedrijven zoals ChargePro laat plaatsen. Om deze redenen kiezen ook steeds meer ondernemers voor een elektrische bedrijfswagen of een elektrische auto als leasewagen.

Elektrische bedrijfswagens voor ondernemers

Om de hierboven genoemde redenen zijn elektrische auto’s ook interessant als optie voor ondernemers. Op financieel vlak kan dit voordeel opleveren, maar oude en nieuwe klanten waarderen dergelijke duurzame initiatieven ook enorm. Het kan u nieuwe klanten opleveren. Kortom, de mogelijkheden zijn enorm. Elektrische auto’s worden steeds beter, en ook een laadpaal thuis of een laadpaal bij uw onderneming is mogelijk. De potentie is groot. Maakt u er gebruik van? Voor een indicatie van wat dit u gaat kosten, kunt u eens een kijkje nemen op de site van een bedrijf zoals ChargePro.

Belgen durven de bandenspanning niet te meten

prijzen tweedehands autos belgie

Veel Belgen durven de bandenspanning niet zelf te meten, maar zouden de bandenspanning eens per maand moeten controleren. Om de Belgen in staat te stellen dit maandelijks te doen, startte BRSI half november een campagne.

Uit een onderzoek uitgevoerd door de Belgian Road Safety Association (BRSI) in opdracht van Recytyre, een bedrijf dat autobanden recyclet, blijkt dat acht op de tien Belgen onvoldoende aandacht besteden aan de bandenspanning. De belangrijkste reden hiervoor is dat de chauffeur bang is om de banden tijdens de keuring volledig leeg te laten lopen. Daarom kunnen ze tijdens de jaarlijkse onderhoudsbeurt meestal alleen de bandenspanning controleren door een garagist. Het is echter te weinig om de bandenspanning één keer per jaar te controleren in plaats van één keer per maand.

Bespaar 300 euro

BIVV lanceerde een campagne met Federauto, Touring en Total om chauffeurs te herinneren aan het belang van een goede bandenspanning. Op deze manier kan de chauffeur tot 300 euro per jaar besparen. Dit komt omdat door het verschil in bandenspanning de band sneller gaat slijten en de kans op een lekke band toeneemt. Als de bandenspanning abnormaal is, verbruikt de auto bovendien meer, wat ook de benzinekosten verhoogt.

Controleer het zelf

Bij garagereparaties controleren monteurs standaard de bandenspanning, maar chauffeurs hoeven niet altijd naar de garage om de bandenspanning te meten, omdat ze dit zelf kunnen doen. Het duurt ongeveer vijf minuten om de bandenspanning te controleren en de kans dat de band leegloopt of zelfs helemaal kapot gaat, is erg klein. De chauffeur kan een speciale pomp gebruiken die is aangesloten op de bandklep om de bandenspanning zelf te meten bij het benzinestation. In de publiciteitscampagne die volgende week van start gaat, hoopt het BIVV Belgische chauffeurs de mogelijkheid en het belang te geven om elke maand de bandenspanning te controleren en nieuwe gewoonten voor hen te ontwikkelen.

Het belang van een goede bandenspanning

De bandenspanning van de auto is erg belangrijk voor de veiligheid van de inzittenden en de portemonnee van de eigenaar. Zo zorgt een goede bandenspanning voor een lager brandstofverbruik en wordt de bandenslijtage verminderd, waardoor de mogelijkheid van bandvervanging wordt verkleind. Bij een te lage bandenspanning is het contactoppervlak tussen de band en het wegdek groot.Dit maakt de grip van de auto op het circuit sterker, maar genereert ook meer wrijving, waardoor de band vervormt en niet meer op de velg past. Integendeel, bij een te hoge bandenspanning is het contactoppervlak tussen de band en de weg klein, wat ook betekent dat de auto weinig grip op de weg heeft. Bij een te hoge bandenspanning loopt de chauffeur ook het risico op lekke banden.

Wij kunnen alle vragen voor u regelen en een redelijke prijs voor uw auto voorstellen!



https://auto-verkopen-belgie.com/